REKRUTACJA
rok pozaszkolny 2023/2024
Szanowni Rodzice,
zapraszamy do składania wniosków na stałe zajęcia pozaszkolne.
Dokumenty skrupulatnie i prawidłowo wypełnione (wraz z załącznikami) prosimy składać osobiście w placówce od poniedziałku do piątku w godz. 13:30-18:30.
II ETAP: REKRUTACJA PODSTAWOWA
Termin postępowania rekrutacyjnego 15.05.2023 r. - 07.06.2023 r. w tym:
1) składanie wniosków i dokumentów: 15-30.05.2023 r.
2) weryfikacja wniosków: 02-06.06.2023 r.
3) wywieszenie list zakwalifikowanych kandydatów: 07.06.2023 r.
Zajęcia finansowane są przez Gminę Kozienice.
Dokumenty (PDF):
-
- regulamin,
- wniosek,
- załączniki / oświadczenia,
- klauzula informacyjna,
- karta uczestnika zajęć stałych (dla kandydatów zakwalifikowanych).
Plastyka
Nauczyciel prowadzący: Moniki Kujawiak
Podstawą zajęć jest radość, jaką sprawia dziecku dotykanie, manipulowanie, oglądanie, działanie. Tworząc prace plastyczne dzieci mają możliwość rozwijania własnej wyobraźni i pomysłowości, nabierają umiejętność radzenia sobie, dobierania narzędzi
i materiałów potrzebnych do realizacji pomysłu, natomiast w zależności od stopnia zaawansowania, poznają różnorodne techniki plastyczne:
• malowanie różnymi narzędziami (palcem, pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty),
• rysowanie i malowanie na rozmaitych płaszczyznach o różnej fakturze i wielkości, na papierze, kartonie i płótnie za pomocą różnych technik: kredką ołówkową, mazakiem, świecą, pastelą, malowanie farbą plakatową, akwarelą, tuszem.
• eksperymentowanie z barwną plamą,
• lepienie z rożnych mas plastycznych,
• wycinanie z papieru, kartonu i tkaniny prac tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych,
• wykonywanie prac z gazet, bibuły i szarego papieru, oraz wielu innych technik.
Rękodzieło artystyczne
Nauczyciel prowadzący: Moniki Kujawiak
Zajęcia rozwijają kreatywność, wyobraźnię przestrzenną, sprawność manualną oraz kształtują poczucie estetyki i dobrego smaku. Uczą cierpliwości i staranności, ale przede wszystkim dają dużo radości podczas pracy twórczej.
Realizowane podczas nich rozmaite działania artystyczne mają na celu rozbudzanie w dzieciach pasji w zakresie sztuk pięknych, inspirowanie ich do podejmowania nieszablonowych działań, a także wzmocnienie wiary każdego z uczestników we własne zdolności tworzenia pięknych, estetycznych prac zachwycających swoim pięknem i oryginalnością.
W twórczej i radosnej atmosferze uczestnicy kształcą wrażliwość artystyczną poprzez zapoznawanie się z różnorodnymi technikami rękodzielniczymi oraz naukę wykorzystywania rozmaitych materiałów, przedmiotów oraz darów natury w pracach artystycznych. Tempo oraz rodzaj wykonywanych prac podczas zajęć jest dostosowywane do wieku, jak również indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych każdego dziecka. Uczestnicy zajęć poznają różnorodne techniki rękodzieła i sposoby ich wykorzystywania w codziennym życiu.
W programie: filcowanie, biżuteria, ozdoby z bibuły, drewna, sznurka, decoupage, mozaiki, makrama, quilling, szycie ręczne, haft, masa solna, czerpanie papieru, inne kreatywne działania
Teatr Tańca
Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Cieślak
Uczestnikami zajęć są dzieci w wieku od 8 do 10 lat, które lubią zabawy taneczne i występy przed publicznością oraz chcą dzielić te zainteresowania z innymi.
Zajęcia opierają się na koncepcji teatru-zabawy jako formy właściwej teatrowi dziecięcemu oraz teatrowi dla dzieci. Zakładają twórcze wykorzystanie naturalnej potrzeby ruchu i przełożenie swobodnej ekspresji dziecięcej na konkretne rozwiązania sceniczne.
Teatr tańca zakłada drugoplanowość lub całkowitą rezygnację ze słowa i brak tradycyjnych długich dialogów i monologów. Chodzi tu zwłaszcza o ograniczenie słowa mówionego przez dzieci. Tematyka piosenek towarzyszących próbom i występom jest wspólnie omawiana. Ich słowa mogą być śpiewane przez uczestników zajęć i stać się inspiracją dla rozwiązań choreograficznych. Słowa powinny być zawsze zilustrowane ruchem i służyć jego podkreśleniu oraz w pewnym stopniu doprecyzowaniu kolejnych obrazów. Istotne znaczenie ma tu również gra z rekwizytem wykonanym samodzielnie przez uczestników.
Główną formą aktywności jest ruch traktowany zarówno jako element improwizowanych zabaw, jak i podstawowy sposób artystycznego wyrazu. Zabawy inicjowane są w taki sposób, aby stopniowo przekształcały się w konkretne sceny spektaklu. Uczestnicy wspólnie tworzą choreografię do autorskiego widowiska tanecznego (zazwyczaj miniatury ruchowej), w którym najważniejsza będzie praca ciałem, gestem i mimiką. Treścią przygotowywanej sztuki jest ruchomy obraz, który jako motyw przewodni rozwija się w trakcie wspólnego działania.
Próby ruchu scenicznego są również obszarem indywidualnego rozwoju dzieci oraz współpracy między członkami zespołu i ich integracji.
Szachy
Nauczyciel prowadzący: Radosław Gola
Nie ma więc drugiej tak pasjonującej rozrywki łączącej wartości społeczne z wiedzą, strategią i etyką. Nieprzebrane możliwości kombinacji szachowych sprawiają, że pomimo tylowiekowej praktyki w rozgrywkach towarzyskich i oficjalnych, mimo dokładnych badań teoretycznych prowadzonych w wielu krajach, szachy ciągle kryją dużo tajemnic i niespodzianek. W każdej rozgrywanej partii stajemy wobec nowych, nieznanych problemów i własną wiedzą i pomysłowością musimy szukać najlepszych rozwiązań, najdogodniejszych dróg i najpiękniejszych kombinacji.
Dodajmy jeszcze, że szachy zaspakajają jednocześnie instynkt współzawodnictwa i szlachetnej walki, wieńczony triumfem zwycięstwa – instynkt tak wrodzony naturze ludzkiej.
Warsztacik teatralny
Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Cieślak
Zajęcia dla dzieci w wieku od 7 do 13 lat, które lubią zabawę w teatr i chcą rozwijać swoje umiejętności podczas wspólnych prób i występów scenicznych.
Próbom towarzyszą zazwyczaj krótkie zabawy, służące rozwijaniu swobodnej ekspresji ruchowej i głosowej dzieci oraz rozbudzeniu wyobraźni i wrażliwości artystycznej. Ważne miejsce zajmuje wspólna interpretacja scenariusza, szczególnie pod kątem charakterystyki odgrywanych postaci i ich wzajemnych relacji. Odbywa się również rozgrzewka aparatu głosowego i ćwiczenia dykcji, najczęściej w formie zabaw z fragmentami scenariusza lub wesołych wierszy.
W dalszej części zajęć dzieci uczestniczą w próbach z elementami ruchu scenicznego oraz nabywają doświadczenie w zakresie posługiwania się mikrofonem. Wychowankowie uczą się swoich kwestii scenariusza, wzbogacając go o własne pomysły związane z fabułą, doborem słownictwa, ruchem, lub wprowadzając nowe rekwizyty. Doskonalą swoją indywidualną ekspresję aktorską i sposób scenicznej interakcji z innymi.
Zwieńczeniem prób są występy w spektaklach przed publicznością, podczas wydarzeń artystycznych. Jednak „W Teatrze Dziecka (…) nie chodzi o efektowny, ani błyskotliwy rezultat pracy” (Jan Dorman).
Systematyczne przygotowania do występu wspomagają wszechstronną aktywność twórczą. Pozwalają poznać siebie, otaczający świat i rozbudzić chęć działania. Mają wpływ na kształtowanie samooceny i wzrost poczucia własnej wartości przez nabywanie świadomości zdobywania nowych umiejętności. Przygotowują do konstruktywnego radzenia sobie z tremą, towarzyszącą wystąpieniom publicznym. Służą rozwijaniu umiejętności osobistych i interpersonalnych.
Modelarstwo
Nauczyciel prowadzący: Urszula Strzelczyk
W trakcie zajęć uczestnicy wykonują proste modele a podczas działań: odczytują instrukcję techniczną (rysunki, szkice, opisy, instrukcje); dokonują podstawowych pomiarów; bezpieczne posługują się narzędziami; opanowują podstawowe operacje technologiczne stosowane przy budowie modeli: cięcie, kształtowanie i łączenie papieru, drewna, tworzyw sztucznych, metali, szlifowanie, polerowanie, wygładzanie powierzchni, pokrywanie powłokami ochronnymi i dekoracyjnymi; planują i wykonują zadania techniczne indywidualnie i zespołowo; racjonalne i oszczędne gospodarują materiałami; oceniają przydatności i dobór materiałów. Sklejanie modeli pozwala zrozumieć uczestnikom jak ważna jest precyzja, cierpliwość, czy dbałość o szczegóły. Dzięki klejeniu maleńkich elementów uczą się, że na końcowy efekt składa się ciężka praca na każdym etapie składania modelu.
Angielski Śpiewająco
Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Cieślak
Rozśpiewane zajęcia, podczas których poprzez dobrą zabawę dzieci w wieku od 5 do 9 lat rozwijają swoje umiejętności językowe, muzyczne, ruchowe i interpersonalne.
Nauka słów i zwrotów prowadzona jest różnymi metodami, np.:
- metoda bezpośrednia - używanie języka obcego podczas zajęć przy stopniowym redukowaniu języka ojczystego; dzieci poznają coraz więcej komunikatów w języku obcym, potrafią wykonać polecenia nauczyciela, lub podążają za przykładem pozostałych osób w grupie;
- reagowanie całym ciałem - wykonywanie poleceń, często z użyciem różnych rekwizytów, pozwala zaktywizować całe ciało w procesie uczenia się;
- gry i zabawy ruchowe: z bieganiem, skakaniem, wykorzystujące elementy rytmiki, orientacyjno-porządkowe, zgadywanki, mini quizy zachęcające do mówienia oraz uspokajające: zagadki opierające się na słuchaniu, gry planszowe typu memory, prace plastyczne;
- słuchanie i śpiewanie piosenek - dzieci poznają nowe struktury zdaniowe, ćwiczą pamięć mechaniczną i wymowę;
- elementy relaksacji towarzyszą przede wszystkim pierwszym kontaktom z daną piosenką, kiedy dzieci (podczas innych zajęć lub w pozycji leżącej) najpierw oswajają się z melodią, mają za zadanie rozpoznać poznane uprzednio słowa, lub odpowiedzieć na zagadkę związaną z tekstem.
- czytanie i pisanie wprowadzane jest stopniowo na trzecim, czwartym i piątym roku kontynuacji i opiera się na zwrotach poznawanych w piosenkach.
Metody nauczania służą wczesnemu osłuchaniu się z językiem angielskim, co nawiązuje do procesów charakterystycznych dla przyswajania języka ojczystego.
Różnorodność metod angażujących jednocześnie umysł i ciało sprzyja koncentracji uwagi, zaspokajając naturalną potrzebę ruchu u dziecka.
Zajęcia są uzupełnieniem nauczania w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej oraz przygotowaniem do dalszej nauki języka angielskiego.
Rytmika
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Sobieniecka-Grosiak
Zajęcia rytmiczne pozwalające wykształcić u dzieci koordynację ruchową, poprzez ćwiczenia fizyczne w połączeniu z bodźcami dźwiękowymi. Aktywne działania w kierunku poznawania cech dźwięków – wysokości, czasu trwania oraz umiejętności odtwarzania rytmu, tempa i metrum.
Zajęcia mają wpływ na zdolności muzyczne dzieci i na ich sprawność fizyczną oraz umysłową. Poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, koordynację ruchową oraz przygotowują do przyszłych występów publicznych. Uczestnicy uczą się piosenek, prostych układów tanecznych i wzbogacają swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.
Ponadto dzieci zyskują umiejętność pracy w grupie, grają na prostych instrumentach muzycznych i mają kontakt z muzyką na żywo.
Krawiectwo
Nauczyciel prowadzący: Urszula Strzelczyk
Warsztaty krawieckie to propozycja zarówno dla dziewcząt jaki i dla chłopców. Zajęcia stałe w formie warsztatów krawieckich są kreatywną zabawą modą i nie tylko. Uczestnicy rozpoczynają naukę od igły i nitki, a później przechodzą na wyższy poziom ucząc się szycia na maszynie. Działania takie uczą kreatywności, wiary w swoje możliwości, wyrabiają zdolności manualne. Co istotne, uczą cierpliwości oraz powodują radość z tworzenia. Podczas zajęć uczestnicy poznają rodzaje ściegów – ręcznych i maszynowych, rodzaje tkanin, uczą się fastrygować, przyszywać guziki, szyć przytulanki, piórniki z prawdziwym suwakiem, torby, oraz różne części garderoby i ozdoby świąteczne oraz prezenty na różne okazje.
Szycie, zarówno ręczne jak i na maszynie jest bardzo praktyczną umiejętnością. Samo w sobie potrafi sprawiać w działaniu wiele frajdy, ponieważ szyjąc, nie tylko oddają się atrakcyjnej aktywności, ale także — widok gotowej, uszytej już rzeczy sprawia wiele satysfakcji.
Akademia Kreatywności
Nauczyciel prowadzący: Urszula Strzelczyk
Jak się skupić w odpowiedniej chwili?
Jak myśleć i działać twórczo?
Dzięki zajęciom dzieci będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię, pomysłowość, nauczą się podejmowania decyzji samodzielnie dobierając narzędzia i materiały potrzebne do realizacji projektu. Z pewnością zostaną pozytywnie zainspirowane do poszukiwania własnych pasji.
Zajęcia nie uczą kreatywności, a po prostu pozwalają na wydobywanie ich nie odkrytych jeszcze pokładów. Twórczość i pomysłowość to wrodzone cechy każdego dziecka, które niestety są często zduszane przez świat, który nas otacza. Podczas zajęć uczestnicy odkrywają nowe pasje, zdobywają ciekawe umiejętności i wiarę w siebie?
Tak na prawdę robimy nie wiele: dajemy im narzędzia, pokazujemy, cierpliwie tłumaczymy a przede wszystkim wierzymy, że dadzą sobie radę. To wystarcza, żeby zaobserwować tą iskierkę w oku, szeroki uśmiech i myśl, która pojawia się w ich głowach: “dziś jestem super bohaterem!”
Zespół wokalny
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Sobieniecka-Grosiak
Każdy z nas posiada jeden z najbardziej delikatnych i wyjątkowych instrumentów muzycznych. Są nim nasze struny głosowe. Zajęcia wokalne to rewelacyjny sposób na spędzanie czasu wolnego dzieci i młodzieży w sposób twórczy i kreatywny. Podczas zajęć priorytetem jest stworzenie warunków do prawidłowej emisji głosu, co będziemy wykorzystywać podczas występów na scenie, jak i w życiu codziennym. Śpiew to naturalny sposób wyrażania emocji. Zajęcia wokalne to rozwój muzyczny, zarażenie pozytywną energią i radością ze śpiewania. Dzieci, które regularnie śpiewają są stabilniejsze emocjonalnie i lepiej radzą sobie z negatywnymi emocjami. Śpiewanie poprawia koncentrację, trenuje pamięć i wzmacnia poczucie pewności siebie. Wspólne śpiewanie w zespole wzmacnia i buduje w dzieciach i młodzieży poczucie wspólnoty, uczy pracować w grupie i pomagać innym.
Zespół taneczny z elementami tańca ludowego
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Sobieniecka-Grosiak
W trakcie zajęć prezentowane i wspólnie wykonywane są ćwiczenia poprawiające rytmikę, świadomość własnego ciała i poruszanie się w przestrzeni. Dzieci mają okazję poznać podstawy różnych styli tanecznych, ucząc się poprzez zabawę i współpracę. Celem zajęć jest rozwój dzieci pod kątem tanecznym, tworzenie choreografii opartej na wcześniej wyuczonych krokach i przygotowanie grup do występów przed publicznością.
Zajęcia obejmują tematyką tańce, gry i zabawy ludowe różnych regionów Polski.
Szczególną uwagę prowadząca poświęcać będzie budowaniu u podopiecznych poczucia własnej wartości, wzajemnego szacunku, a także uważności na innych. Najczęściej wykorzystywaną formą pracy jest zabawa, co służy wyzwoleniu pozytywnych emocji, uzyskaniu naturalności w tańcu i motywacji do dalszej nauki.
CHEARLEADERS -taniec sportowy
Nauczyciel prowadzący Anny Sobota
Proponujemy nabór do grup w zależności od wieku i zaawansowania
Tworzenie, wykonywanie układów w których choreografia wyznaczana jest przez TANIEC co poprawia koordynację ruchową, gibkość, szybkość a przede wszystkim samopoczucie.
Oferta przeznaczona dla uczestników pragnących rozwijać swoje zainteresowania taneczne. Program obejmuje układy choreograficzne do różnego rodzaju muzyki.
Zajęcia poprawiające poczucie rytmu i koordynację ruchową.
Zapraszamy zarówno cheerleaderki ćwiczące obecnie jak i wszystkie chętne dziewczyny, które chciałyby dołączyć do zespołu.
Zwieńczeniem systematycznych ćwiczeń jest udział grup tanecznych w turniejach lokalnych i ogólnopolskich.